Den åttonde dödssynden

Uj - vilken trevlig dag det blev. Lämnade jobbet strax efter tre - inte färdig förstås men det blir jag aldrig.

Hem till mor och far och rensade jordgubbar till efterrätten. Belgiska - vad goda de blivit - beror nog på att vi är EU-medlemmar numera. Förr var belgiska jordgubbar bara hur smaklösa och dåliga som helst.

Så alla EU-motståndare hoppas jag låter bli att köpa jordgubbarna.

Middag klockan 17.00 till vilken son, sonhustru och "änglarna" Sara och Lisa anlände tio minuter för tidigt.
Avåts ute i kuvösen.

Fast nu höll jag på glömma de jag gick in för att skriva. Det blev en evig uppvaktning - med gardiner, kuddar, söt liten vattenkanna och en miniros.

De två senare är förevigda på bild som kommer i morgon.

Dödssynden - den åttonde - kommer när jag lyckats förklara för mor när jag hann putsa fönstrena. Jag har nämligen satt upp den nya gardinkappan utan att putsa fönstrena. Vilket räknas till sånt man bara inte kan göra.

Den - gardinkappan -  är nämligen en julklapp - som jag haft svårt att precisera hur jag ville den skulle se ut. Därav dröjsmålet - och jag var ju nyfiken att se hur den skulle te sig.

Kanonfint - och med två stora matchande kuddar - en i samma tyg som gardinen och den andra riktigt chockrosa.

I morgon är en dag fylld av sammanträden - samt vårruset på kvällen.

Eftersom jag är så infernaliskt trött i kväll - blir det omedelbar avgång till sängen. Med hopp om att kunna vakna 03.45 för att iordningställa springkläder och övrigt.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback