Estlands sak...

Otäckt - jag lär ju ha lite "häxkrafter" att brås på - för jag somnade i går kväll med "estlands sak är vår" på hårddisken. Och när jag vaknade var det samma ramsa.

Förvisso amassadörs upploppet och tidigare upplopp - men...

Vi får verkligen hoppas att siarförmågan kommer på skam.

Annars brukar det ju heta att man ska stimulera sina sinnen för att de ska bevaras.

Det är väl därför det nu kommer förslag om tyst medgivande för deklarationen. Det vill säga att godtar vi det myndigheterna påstår att vi tjänat så anbefalles vi bara hålla käft och ta det vi får eller betala vad de kräver.

Jag erkänner att jag redan vid den förenklade deklarationens införande tyckte detta var ett dumförklarande av folket - mot opinionen inser jag.

Men skönt ändå att någon - var det JK? - nu protesterar mot detta stumma (=dumma) medgivande.

Lite brådis på morgonen - ska hinna till jobbet för att sen vara i Kalix klockan 10.30 - så behöver någon lift dit så är det okej med sällskap.

Är syftet att vi helt ska sluta tänka - och inte ens träna pekfingret med SMS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback