Flåset, vikten eller musklerna?

Oj vad avundsjuk jag blir - när jag ser dom. Springande här förbi. Med riktigt driv i stegen. Eller lätt och elegant. Men alla med ett betydligt högre tempo än jag. Alla tränar de säkert inför lördagens olika lopp.

Jag snackar om dom som är ute och tränar i kväll. Själv vet jag inte riktigt vad det beror på att det går så långsamt för mig.

Har jag för mycket extra vikt att bära på - minst 6-7 kg. Eller har jag för lite benmuskler - fast det tror jag inte - simningen har faktiskt gjort sitt på det området.

Det är inte riktigt heller orken-flåset- det är fel på. Jag skulle orka springa längre - men benen blir bara lata.

Jag säger högt för mig själv att den här sträckan blir bara längre och tråkigare om du börjar gå - lite påverkar det - men helt plötsligt går jag igen.

Men på lördag får jag säkert låna en stav av Stefan Tornberg - 3119. Vi kan väl hjälpas åt - 3154 Strutz och du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback