Sol i sikte för "Satmaran"?

Morgonen strålar av sol. Ett inte allför gott tecken lärde jag mig vid min första utlandsresa till Rhodos. Vaknade och kollade ut till ett riktigt "mulväder". Det visade sig ju vara normalläge så tidigt på morgnarna. Lite så är det nog hemmavid också. Riktigt strålande sol vid 4-5 tiden på morgonen har en tendens att inte hålla i sig.

Inte vetenskapligt belagt - men ändå. Kanske ska börja mina morgonbloggar med väderiakttagelser så kan jag göra någon form av "vetenskaplig" summering till hösten.

Till hösten är ju snart - i går hade vi en lustigkurre (Jens) vid middagen som påtalade att om tre veckor går vi mot mörkare tider.

Men det finns ljus i "herrens" godhet - s
urströmmingspremiären som tycks räddad tack vare vår nabo i öst. Värre ser det ut att bli med vår traditionsenliga surströmmingsfest i juli. Fast jag har sprungit ut och hamnstrat även tidigare år vid liknande larm - kan vara ett försäljningstrick också.

Apropå rubriken så hörde jag att Vårruset kallas för Satmaran i pojkmun - förlåt folkmun. Kan då upplysa att vi just fick anmälan av den 6;:e häxan Katarina som ska ersätta Linda. På lagledarbänken behöver vi dock en ersättare för Els som måste städa gården på Lingonstigen.

Kom loss, häxor! Anmäl dig till expen under dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback