Trist för Luleå

Även om Kuriren skriver om "STC:s" undersökning misstänker jag att det är SCB:s undersökning som väl ska vara rätt trovärdig.

Men länet har minskat med 288 och Luleå med 19. Tycker det har varit glädjefnattsiffror som med jämna mellanrum visats för Luleå.

Hur kan det komma sig att det nu är minus 19 förstår jag inte. Men trist är det!

Hoppas det inte tar ned stämningen på seminarierna på Näringslivets Pris dit jag nu snart ska dra mig. Kulturens Hus - jag gillar att vara i det huset.

Däremot får festen i kväll vara för min del - var inbokad på annat när anmälan skulle göras. Nu blir det inget annat - men det kan ju faktiskt vara skönt att vara ledig en kväll också.

Och 1125 kronor för en middag är väl mastigt även jag inte behövt betala den själv. Jag och Lennart Lindström var med förra året. Så det får väl bli vartannat år principen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback