Alla bara "bråkar" med mig

Tur i oturen att Bernt från Gävle började diskutera stavningen av "fotölj". Fatta han påstår att det stavas "fåtölj". Efter lite efterforskning inser jag att han har rätt. Vare sig datans ordkoll eller Nordstedt ger mig en enda chans - som jag tog emot Bernt - att det nog kan stavas på två olika sätt.

Tror att jag begått detta fatala misstag i hela livet. Kan undra vad Sankte Per säger om det? Det blir nog hissen ned!

Men jag säger O i  som i "fotölj". Då måste jag väl stava så också!

I alla fall gav detta mig chansen att se att mitt förra inlägg inte publicerats.


Så nu är det på rikt - natti, natti!


PS/Anita vidimerade släktdragen hos förre skolchefen Bo Martinsson, men skvallra det inte för någon. Har jag levt med "fotölj" hela mitt liv vet man inte vad andra levt med/DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback