Brf Södra hamn!

Säger bara Brf Södra hamn - enligt Nisse får de tidningarna vid 3-snåret.

Nu gäller det att vara diciplinerad för det snöar ute - tidningen kan bli senare än normalt. Men idag är jag i alla fall ur sängen halv fem.

Svårt att lära gamla hundar sitta - vilket väl även kan ha anspelning på nedanstående citat som min namnen Ylva nedtecknat från gårdagen. Själv vred jag mig under stundom av skratt - både under Gertrud Åströms och Thomas Fürths anföranden - och kom inte på den brillianta idén att anteckna. Thomas Fürth var namnet jag lovade er igår. Han från Kairos Future.

Hört på seminariet:

"Vi har inget problem med jämställdhet för vi är bara kvinnor här"

"Jag gratulerar till Sveriges första kvinnliga filosofie doktor och hoppas det är den sista"

"Om en intelligent kvinna skulle födas för naturen är nyckfull"

"Människan är den mest värdefulla resursen"

"Homo Zappiens,unga möjlighets fixerade som byter livsstil som vi gamla byter tv kanal"

"Många identiteter,dividualister som vandrar inom och utom olika miljöer"

"Gamla människor blir inte radikala men väl deras värderingar,allt förändras med tiden"

"Vi ska inte bara må bra,vi ska vara och bli nya människor också"

"Det finns inga enkla lösningar,något Quick Fix men vi kan lära av varandra"

"Det handlar om att skruva berättelsen åt rätt håll"

Bästa att betona att de tre första citaten är historiska sådana - inte säj av föreläsarna.

___________

Titta det snöar!


Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Ja visst kan jag ana en smula avund när det gäller att få sin morgon tidning. Men du gick igår innan Åsa Persson hade sitt uppträdande, Hon berättade om att Hilding Holmkvist ville bygga en Jätte kåta vid Laponia i Arvidsjaur men kommunens byggnads nämnd sa nej.Rubriken i P T var dagen efter "Det blir inget för kåta i Arvidsjaur"
Hon och hennes man hade läst om dialekter i ( all sannings källa ) Aftonbladet att Kalix målet var tvåa när det gällde sexighet bland alla dialekter. När deras bil skulle till bilprovningen så var det endast i Kalix som de hade en tid som passade dem.
Hennes make kom till Kalix och gick in och betalade de 250 kronor som de kostade att få detta gjort. Damen i kassan tar emot pengarna och säger "tack ska du ha du kan köra in den bak" så visst tusan är Kalix målet sexigt eller?

2007-11-08 @ 06:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback