Buggning?

Tycker mig ha hört någonstans om att ett nytt förslag om buggning är på G. Men när jag söker på Google hittar jag bara detta - från 2005.

Svårt det här med buggning - samtidigt som polisen måste få verktyg mot den riktigt grova brottsligheten är det svårt att bortse från att alla åtgärder sammantaget kan bli något av de små stegens tyranni.

Men jag tyckte det lät bra det som kom på nyheterna - med en försöksverksamhet under 3 år och med utvärdering. Dock gillar jag inte att människor som blir oskyldigt buggade inte ska ha skadestånd. Åtminstone tycker jag den möjligheten ska finnas - sen får det väl prövas från fall till fall. För visst skulle det kunna bli stötande att någon "djävulsängel"  som inte kan bindas vid brott skulle kunna få skadestånd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=715494

2007-11-15 @ 13:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback