Dilemman

Måste erkänna att jag inte riktigt hänger med MP3, DVd och gud vad allt det heter.

Nu har jag i alla fall fått en snygg DVD avseende mitt senaste uppdrag - och det enda på förbundsnivå. Styreleledamot i förbundsstyrelsen för Studieförbundet Vuxenskolan.

"Det här är Studieförbundet Vuxenskolan 2007" på en DVD. Tur att jag kan en del om SV innan. Och nu har jag i alla fall kommit så långt att jag fått beskedet att DVD-någonting inte finns på min dator här.

Ett annat dilemma är att det är lätt att fastna här på jobbet - trots ambitionen att vara ledig. Efter diverse ärenden kom jag hit vid ett-tiden och skulle egentligen bara äta.

Men här är jag. Och tur var det för en montör som kom för att installera ett tangentbord med mera till Karin. Han knackade på dörren - och unga trevliga grabbar blir förstås alltid insläppta här.

För övrigt träffade jag en ung moderat ute på stan i dag. Mycket trevlig privat. Sökandes efter vägen till Peking - fast det var en karta över Peking förstås. På väg på en veckas semester tillsammans med en kompis.

Och nu uppkommer faktiskt ett dilemma till - snart kommer event. Thomas och vill ta min parkering här på gården.

Så jag måste faktiskt dra - och så får jag försöka lösa DVD-dilemmat hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback