Ett svenskt FBI?

Rekommenderar Berndts bloggning om ett svenskt FBI. Den bloggen är för övrigt som oftast både rolig och lärorik. Lägg den som din favorit det har jag gjort.

Men åter till FBI. Inte behöver någon leta särskilt länge för att förstå att förstärkning måste till mot den grova brottsligheten. I Malmö smäller det bomber daglig dags och senast hemma hos en åklagare. 15% av åklagarna sägs vara utsatta för hot. Expressen.

I Norrbotten verkar drägget vara kreativare än på andra håll. "Indrivarna" som inte fick betalt som de skulle ha injicerade ormgift i benet på sitt offer.

Och i Aftonbladet - men det gick inte att lägga in den bredvid Expressen - det liksom kopplade till samma länk. Så nu provar jag här. Vad spännande att se vad som ligger bakom länkarna.

Det tänker jag ibland - tänk om jag någon gång länkar till något "galet". kanske jag redan har gjort fast ni varit finkänsliga nog att inte säga det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback