Färdtjänst

Skojade med TV4 idag och sa att jag i alla fall inte ville promenera i bild. Med tanke på att jag går lite illa så skulle det kunna uppfattas som om jag talade i egen sak om färdtjänsten.

Men
här kan ni läsa om bakgrunden till det. För mig är det en djupt ideologisk fråga. Det verkar som om många glömt varför färdtjänsten kom till. Just för att eliminera en del av skillnaden mellan människor med funktionshinder och människor utan funktionshinder.

Därför är det extremt viktigt att vi fastställer hur färdtjänsttaxan ska vara i förhållande till kollektivtrafiktaxan. Annars riskerar vi att gapet blir ännu större. När kostnaden för färdtjänsten stiger är risken att taxan höjs ytterligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback