"Godkänd"

Han vred, vände och bände. På ben och armar och allt han kom åt. Doktorn alltså. Har ni tagit blodtryck på benen någon gång? Det har jag gjort nu. Ett ovanför knät och ett runt vardera vristen.

Bloctryck 139/77 (på det vanliga sättet) - och nu är siffrorna rättvända i motsats till vad en känd kulturredaktör gjorde en gång. Värdena blev såna att han borde varit dödförklarad - men det visade sig att han både kastat om ordningen på talen och också bytt en och annan siffra. Men annars var det rätt.

Det var det med mig också - någon synbar anledning (diagnos) till mina smärtor, haltande och linkande finns inte. Dock förväntas svar från 8 (cirkus) provrör med blod tillsammans med röntgen av lungor, rygg och höfter ge någon vägledning. Och sjukgymnastik i varmbassäng. Problemet med det senare är väl bara att ta sig helskinnad i och ur.

Och så får en väl en test på hur lång kötid det är till röntgen?

Dagen blir haltande när ett läkarbesök tar sådär 1,5 timme. Det tog lite tid innan jag fick lämna mina prover.

Så jag är i otakt. Dock förstår jag att lunchen har varit för jag är mätt efter en delikat filtallrik med frysta hallon och fiberrika flingor.

Nu ska jag ta fram listan och beta av! Dålig respons på alla mail jag skickade i går.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback