Insnöad

Insnöad i dubbelbemärkelse känner jag mig. Har just tagit mig från Västbacken och hem till Sunderbyn. Lite snö i Alvik och på Älvsbyvägen och mer på E4:an. Riktigt taskig modd - men lite trafik så det gick riktigt bra ändå.

Faktiskt 3-4 grader varmt på min termometer - alltså¨värsta vädret när det snöar.

Har inte tagit del av särskilt mycket nyheter eller samhällsinformation heller. Så även mentalt insnöad. Men det kanske är nyttigt själens lugn att se på Pippis Söderhavsäventyr och Bolibompa också. Fast jag gillar inte rymdserierna som är i barnprogrammen.

Dock gillade jag Västbackens nya fotölj med riktigt stor och härlig fotpall. Flickorna bäddade in mig i plädar och utfordrade mig med godis (inhandlat 1 kg från kioskpiraten) och vatten.

Och understundom sa det att "farmor - du får inte sova". Vid 22.30 kojade vi dock alla tre tillsammans i Saras sovalkov.

Nu ska jag åka och gratulera min egen pappa på farsdag. Och sen blir det en vända till jobbet inför kvällens (telefonsammanträde) och morgondagens slit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback