Ny bloggkarriär för Mårten S?

Mårten Ströms bloggande fick ett abrupt slut för ett tag sen. Vi möttes av ett besked om att inga inlägg finns. Allt var raderat!

Men nu har han smugit igång igen fick jag höra här om dagen. I väntan på tidningarna i morse kikade jag in. Försiktigare stuk än tidigare - men nog
kackar han väl i eget bo där han angriper moderaterna. Behöver väl bara säga Persson, Sahlin, Bodström, Freivalds, Östberg för att bara nämna några. Och varför inte Märten Ström?

lite ödets ironi känns det som om när Skatteverket kommer med sitt förslag om 10 000 kronor skattefritt för tjänster vänner och grannar emellan. Det är väl till och med så att en del av de uthängda skulle ha klarat sig om den regeln funnits. Men det ironiska är att det kommer just nu. Man skulle kunna tro att den är beställd av regeringen? Lite småsnålt kan jag tycka att det är att idrottsföreningar bara får ett belopp på 3 000 kronor. Kanske borde man se över hela den ideella sektorn. Det slår mig nämligen plötsligt att Lions ju har ett stort problem. När de jobbar idéellt så snor skatteverket - lite godtyckligt - en ganska stor bit av det som de ska använda till hjälpverksamhet.


Kul i alla fall att Skatteverkets förslag också bejakas av NSD:s ledarsida.

Och idag ska jag på ett av de mångfaldsseminarier som anordnas just av Handelskammaren och Röda Korset. Ett kanonprogram som jag måste försöka söka fram när jag kommer till jobbet.

För fram till halvtolv ska jag vara på expen och göra allt det där roliga som inte orkade stanna och göra i går kväll. Jag slocknade framför TV:n redan före aktuellt (tror jag) och vaknade vid tvåtiden först - helt utslagen!

Men idag har krafterna återvänt - nu möter jag dagens alla glädjeämnen i vid vigör!


Kommentarer
Postat av: En lyssnare...

Hörde ett rykte om att Mårten fått lite sura kommentarer från partivänner över hans uppträdande i politiken och att det var därför han var tvungen att radera allt, då det inte gick att radera enskilda inlägg...Men vem vet..

2007-11-14 @ 11:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback