Pandemi?

Nu är det förstås att ta i som Peter Eriksson gör - att det skulle handla om en nationell kris.

Men dessvärre handlar det om en Pandemi som pågått under väldigt många år nu - fast inte hos folket - men väl inom gruppen makthavare och dessvärre väl företrädd hos de som som borde räknas in bland det som kallas förtroendevalda.


Tänk efter själv - om vi satte oss ned oss skrev namn efter namn allt eftersom den ena historien värre än den andra dyker upp i skallen. Den listan skulle bli lång.

Och det som förvånar är att de stora pojkarna inte kan hantera media - att de inte lärt sig något. Har man fingrarna i syltburken så är det lika bra att vara fullständigt ärlig från början. Och åtminstone inte som Reinfeldt börja läxa upp journalisterna.


Och apropå Pandemi så hälsar jag härmed till folkhälsorådet Agneta Granström att Asiaten visst räknades som en pandemi. Agneta drev ned mig när jag frågade henne igår. Fö så hade Gunnar Persson från landstinget samma uppgift i sin föredragning - de två pandemierna på 1900-talet var spanska sjukan och Hongkonginfluensan. Men enligt länken om Pandemi så räknas också Asiaten.

Den här dan har annars det mesta varit åt fanders - skulle se Reinfeldt på TV varvid den la av. Skulle istället lyssna på websändningen - och högtalarna ur funktion. Upptäckte att min signatur på mailen var borta - och hade varit ur funktion sen slutet av august. Kan undra hur många gånger jag hänvisat till den - skicka till mailadress enligt nedan.

Och att det inte kom några bloggkommentarer om dagens lokaltidningar berodde på att när jag plockade fram tidningskrönikan var det gårdagens. Kan hoppas jag skickade ut rätt i alla fall.

Och så en lätt huvudvärk ovanpå det - eller på grund av kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback