Projektet iland

Nu är projektet iland - ska bli ett foto här nedan. Hade 45 foton i telefonen - så jag ska nog bestå er med lite gamla bilder från olika evenemang. Så vet ni med er att ni blivit fotad av "papastrutzi" så kan ni scrolla.

Jag hade datastrul innan jag åkte iväg - därav ingen blogg. Men en förmiddag på Sunderbyvägen är inget särskilt att blogga om - pigjobb som sagt. Men det är skönt för själen - rensar inombord och inte bara i lägenheten.

46461-715

Usch, det kom ju inte alls till sin rätt. Det blev faktiskt riktigt snyggt. Å andra sidan skulle fotot bara bekräfta att jag kan få fram tummen ibland. Fast pappa fixade med spettet och jag körde med hetvatten via vattenkanna.

46461-716

Som synes var samspelet inte alltid det perfekta - jag slog vatten precis när far smackade till spettet. Men han var i alla fall gentleman och riktade det på sig själv.

46461-717

En ekorre vid i Stadsparken alldeles intill Rådstugatan. Första gången jag ser hur lika en råtta dom är - bara den ludna svansen som skiljer egentligen.

46461-718

Här har jag fångat en trio från länsstyrelsen. Längst ut till höger han jag "anföll" - Stens bror - Gustav Hansson.

46461-719

Och minuterna efter träffade jag Stens och Gustavs kusin Hans Hansson, fritidschef i Piteå.

46461-720

Och vid kapprummet såg jag denne man - liksom bara i ögonvrån - och blandade ihop honom med kusin Hans - bilden ovan. Medge att dom är rätt lika varann - jag var tvungen att be att få honom på bild så att Anita i Gävle får se.

46461-721           46461-722        46461-723

Här har jag försökt mig på miniatyrbilder. Dom kan ju bli bortskämda - dom som fått vara med på bild tidigare. Från vänster Eriks Josbrandt, gruppledare kd i Luleå. Helen Doktare och Anja Ståhl i matkön. Och så Ylva Mjärdell.

46461-724

Och så en dokumentation som jag tänkte mig kunna ha nytta av. Och kanske några av er andra också. Tror faktiskt att det var en klasskompis till Jens och Lotta. Lotta - Ellionor???

46461-725

Och så är vi framme vid förra fredagkväll. Några i min soffa som inte vill synas på bild?

46461-726

Men här kom något bläckfiskliknande - notera nattdräkterna - en Anna- respektive Jenströja från valet.

46461-727

Förra lördagen - det obligatoriska besöket på biblioteket - så skulle vi ta en sväng i konsthallen. Men den blev kort. Så något mer än att det var vackert kan vi inte förmedla. Leos lekland lockade!

46461-728

Lisa inburad bland lianerna!

46461-729

Suddigare är mitt normalläge - från "ruschelkanan" på Leos Lekland. Men föräldrarna kan nog urskilja Sara uppe och Lisa nedanför.

46461-730

För oss som växte upp med Östlings skoaffär i Gammelstad är det svårt att förstå att detta kliniska är en skoaffär - Vagabondo, Storgatan, Luleå. Hos Östlings nyttjades varenda golvcentimeter för skor och skolådor. Och mellan kunde man hitta en halväten franska som hunden - som låg mellan några andra skolådor - hade gnagt på. Och det var alltid lika spännande om de skulle hitta maken till skon man bestämt sig för.

46461-731

En något otydlig och märkligt färgad bild. Från Samordningsförbundets sammanträde den 13 november.
Längst in till vänster Monica Carlsson, v, närmast kameran Ingrid Nilsson, försäkringskassan, i hörnet till höger fru ordförande själv, Eva Bergström, s, och vår tjänsteman Lisbet Viklund.

Så där nu kan jag tömma telefonen på bilder.

Nu ska jag förfärdiga pigjobbet här hemma. Och eftersom inhandlingslistan på kylskåpsdörren vuxit så överväger jag en tripp till Kvantum. Glömde köpa saffran till mor igår.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Härligt vara bortskämd av dig Ylva!

Kram!

Pst,lovar på heder och samvete att inte bli snorkig i alla fall ;O)

2007-11-18 @ 22:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback