Pyton!

Usch ja - det luktade verkligen pyton över Sunderbyn, Faktiskt inte ofta jag känt det här uppe i byn - Hammaren är värre drabbat.. Men det är fullständigt oacceptabelt.

Och så ska jag passa på att skvallra. Jag såg det själv förra veckan. Sopbilen kom - tog först den gröna tunnan och sen den bruna och hällde i samma pyts.

Lisbet "erkände" vid senaste sammanträdet att de gjorde så för hyreshus med soprum - men att det sen sorterades med grävskopa uppe på sorteringslinjen på tippen.

Men nu var det faktiskt också på villaområden.

Och hur bra sorterat blir det med en grävskopa? Med tanke på den pettimeter nogrannhet som ska prägla vårt sorterande för att inte riskera böter?

Man måste nog leva som man lär om trovärdigheten och åtlydnaden ska fungera.

Gäller också Olle Lindström i Boden som trotsat de offentliga upphandlingsreglerna när han anställde en kommunchef på konsultbasis via dennes företag.

Ja, men vi skulle bara ha Caj Skoglund, sa Olle i Nord Nytt igår. Men så anställ honom då. Jag kan fundera om det finns skäl likt Göran Persson för att ingen av parterna verkar vilja ha vanlig anställning? Men sån skatteplanering kan väl inte Olle Lindström medverka till. Det tror jag faktiskt inte med tanke på hur sossarna fått kräla för de felaktigt utbetalda pensionerna.

Nu drar jag om en kvart - då blir det bloggvila!

Kommentarer
Postat av: Berndt

Sååå, du hann iaf skriva ner det här innan taxin kom. Och jävlar vad du fick stressa! ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback