Riktigt , riktigt bra!

Vad mycket positivt jag hittar nu - ett debattinlägg av Henry Bronett - i Expressen tror jag det är.

Han lyckas faktiskt med det jag sa inte var möjligt så länge drevet pågår. Nämligen att skriva en artikel som både på ett bestämt sätt tar avstånd från det som hänt men som också kan balansera det mot annat i samhället. Och med en önskan om att det ska födas något gott ur det onda.


För vilket ansvar har vi som både hört och sett om svartjobb och annat. Som inte anmält det! Själv har jag predikat till folk som sysslat med hembränt (och också polisanmält det) och fått till svar att köpare och brukare återfanns bland många av rättssamhällets företrädare. Och andra som räknades som "där uppe". Så varför skulle de som ansåg sig som "vanliga" avstå?

Sen kan det väl finnas anledning att se över lagstiftning också. Skatteverket har nu en drive där de är ute och informerar idrottsrörelsen om lagar och regler. Mycket välbehövligt - när ungdomar numera i ganska låga divisioner ska ha betalt för att träna och spela.

Men reglerna måste ju också vara såna att de har acceptans hos vanligt folk. Enligt en som var på informationen så var det beskattningsbart om ungdomarna till exempel vid en turnering bjöds på middag för pengar som de själva tjänat ihop. Fast traktamente kunde klubben betala om de i övrigt uppfyllde reglerna för detta.

Ja ibland förundras man inte över att folk fuskar!


Kommentarer
Postat av: henry

Roligt att du tyckte om artikeln!

Vänligast
henry


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback