Sju Smarry?!

Det var länge sen - men nu råkade jag ut för ett riktigt tuppjuck igen. Statoil - där det för övrigt varit inbrott - frestade. Köpte en kartong - bara för att ha. Och vid domkyrkan öppnade jag burken och tog en. Vevade för övrigt ned rutan och bjöd Anna Isaksson, Kuriren, på en. Men hon verkade vara typen som inte gillar Smarry till frukost.

Själv hade jag pillat i mig 7 stycken innan jag anlände till expen. Samvetet tynger och den äckliga sötsmaken i munnen påminner hela tiden.

Jens håller på att få hjärblödning - inte för att jag ätit Smarry - utan för att han just nu - en timme före landstingsstyrelsens sammanträde fått veta att han inte får vara med per telefon. Vilket Kent Ögren lovade honom i Sunderbyn förra veckan då de la in det extra sammanträdet.

Jens var inbokad för Skåne måndag-tisdag och hade naturligtvis bokat om om han vetat att han inte kunde litat på löftet från Kent. Å andra sidan borde han vetat bättre än det.

Nog är det lite dålig stil ändå att komma med det först 1 timme för sammanträdet. Mötet - och Jens deltagande per telefon bestämdes redan förra onsdagen. Man kan väl ana att en del tycker det är lugnare om Birgit Stöckel får gå in som ordinarie?

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Tror inte att Ögren sätter sig på Birgit, lika lite som han sätter sig på Jens. Så lugnare, det vete sjutton.

2007-11-06 @ 09:39:19
Postat av: Jens

Ja nu är ju jag och Birgit så överens i denna fråga så det går säkert bra. Dessutom sitter jag uppkopplad just nu på styrelsemötet så det blir väl bara beslutandet jag missar.

Däremot var det helklantigt av Kent så skulle jag vilja bråka så skulle jag nog kunna hävda att kallelsen till mötet var felaktig från vår ordförandes sida.

MVH/ Jens

2007-11-06 @ 11:09:20
Postat av: Ylva Strutz

Nä,och sätter han sig på Birgit ska han få med hennes mentor att göra - så det så!
//Ylva,mentor till Birgit


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback