"Strutzbägaren fylld"

I kväll får jag travestera på dagens ledare i Kuriren - bägaren är fylld. Inte sagt med någon som helst åsyftning på affärerna som speglas i ledaren.

Och egentligen inte på något annat heller. Ett som vanligt underbart Månadsmöte med mina förtroendevalda.

Men sen kommer jag hem uppfylld av allt jag tänkt och vill. Och så orkar jag inte - vilket i sig borde betraktas som helt normalt. Men svårt att acceptera.

Och så läser jag nättidningarnas rubriker - främst kvällspressens förstås. Och då är det svårt att förstå om man befinner sig i verkligheten - massakern  i Finland - eller i någon såpa som handlar om bonde som söker fru - och nobbar. Eller ensam mamma som pussar Måns. Eller var det tvärtom. Kanske därför är vi tre i sängen - som var rubriken under helgen som var. Annars trodde jag att vi var massor i sängen - av molusker och andra små kryp.

Är det underligt att jag längtar bort nån gång?

Tänk så många unga - som så småningom ska bli vuxna - som också tar del av alla dessa rubriker. Dessa Homo Zappiens - som vi idag fick lära oss är benämningen på kommande generationer är!

Nu säger jag som jag brukar när det är som värst - i morgon är en ny dag!

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag undrar om Hoforsmodellen kom till för att skapa heltider och för personalens bästa eller för att både snygga till statistiken och budgeten i Kommunen.
Detta står att läsa i slutrapporten,slutredovisningen av Hoforsmodellen.
"Uppskattningsvis kan halva resultatförbättringen på 1 miljon kronor tillskrivas Hoforsmodellen för år 2004.Därmed har projektet uppfyllt nämndens krav på minskade kostnader för övertid och fyllnadstid.Andra faktorer är att personalen tar ut en del av OB ersättningen som arbetstidsförkortning.En betydande del av resultatförbättringen kan faktiskt tillskrivas den mer "arbetsgivarvänliga" julhelgen som inföll 2004.När julen inträffar en vanlig helg minskar OB ersättningen till personalen och därmed verksamhetens kostnader"
Jag undrar fortfarande hur denna modell skulle tas emot på exempelvis Tekniska förvaltningen eller låt oss säga SSAB,i jämlikhetens namn.
Jag säger som dig Ylva,i morgon är en ny dag.
Tack alla underbara Folkpartister för en fin dag och kväll! *Gässssp*

2007-11-07 @ 22:38:44
Postat av: Ylva Mjärdell

Står att läsa i en gammal Kommunalarbetaren tidning online:
"En av målsättningarna med projektet har varit att locka fler män till vården. Detta har dock misslyckats. Inte en enda man har nyanställts. Sven Fernlund menar att detta kan bero på turordningen vid LAS och att den lokala arbetsmarknaden domineras av stålföretaget Ovako"
Nu ska jag sluta "djuploda" för John Blund väntar,natti natti vänner...

2007-11-07 @ 22:50:14
Postat av: Ylva Mjärdell

Hört på seminariet:

"Vi har inget problem med jämställdhet för vi är bara kvinnor här"

"Jag gratulerar till Sveriges första kvinnliga filosofie doktor och hoppas det är den sista"

"Om en intelligent kvinna skulle födas för naturen är nyckfull"

"Människan är den mest värdefulla resursen"

"Homo Zappiens,unga möjlighets fixerade som byter livsstil som vi gamla byter tv kanal"

"Många identiteter,dividualister som vandrar inom och utom olika miljöer"

"Gamla människor blir inte radikala men väl deras värderingar,allt förändras med tiden"

"Vi ska inte bara må bra,vi ska vara och bli nya människor också"

"Det finns inga enkla lösningar,något Quick Fix men vi kan lära av varandra"

"Det handlar om att skruva berättelsen åt rätt håll"

2007-11-07 @ 23:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback