Avklädda

Så stod det där i all sin prakt - mina stökiga skåp. Helt avklädda! Och laga mat hade jag ju planerat. Men kände en viss panik när hon sa att dörrarna nog kommer tillbak före helgen. Började med "skafferiet" samtidigt som jag skalade potatis och morötter till grytan.

En liter blandade kryddor till komposten inklusive en burk strössel. Och särskilda påsar för grahamsmjöl och vetemjöl - från 2005 - fatta jag som är livrädd för mjölinsekter.

Nu börjar jag förstå varför kroppen säger i från - jag har visst inte fattat att det varit val. Valåret brukar det mesta lämnas men nu är det faktiskt ett år efter! Och uppenbarligen så hann jag inte med att rensa året före heller! Jag känner en viss oro!


Nu har jag ätit rvå tallrikar underbar korvsoppa - och bara känner att jag inte orkar med er (=omvärlden).

I morgon är en ny dag - ser ni! Då känns säkert allt mer greppbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback