Beredd för ny vecka

Nu är lägenheten någorlunda förberedd för en ny vecka. Måndagkväll ska hyresvärden hämta alla luckor i köket för renovering. Har sett resultatet i grannlägenheten och det blev som ett nytt kök. Något att se framemot. Tur i alla fall att jag inte hann med att städa köksskåpen. Så nu i veckan hoppas jag på några tidiga hemfärder - allt bör väl diskas och skåpen torkas ur. Så det är rent under som farmor alltid sa.

Och nu åker jag iväg för att också förbereda veckan å arbetets vägnar. Skönt att ha koll på vad som ska hända - då klarar man det oförutsedda också som nästan alltid inträffar.

Men jag måste vara hemma till klockan 18 - jag ska jaga fatt bingolotter till mor och far. Och det spektaklet börjar väl 18? Vilket nog innebär att jag får ta hem sammanträdeshandlingarna för inläsning. Jag behöver nog timmarna på expen till annat.

Jag låter höra av mig ivkäll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback