Blev inte med barn(barn)

Det svänger mycket med barn. Det var meningen att helgen skulle medföra 2 kvällar gånger ett barn. Nu blev det inte så. Nu blir det en kväll gånger två barn. Ibland har det svårt att vara ifrån varandra också - så nu blev det tillsammans - med mormor en kväll och farmor en kväll. Och i dag blir det badhuset!

Några som bör uppmärksammas idag:

Hans-Ivar Bergström i Piteå. Före detta gruppledare fp som fyller 70 år idag. Kan misstänka att det antingen är sol och bad någonstans på "värmen" eller fiske upp mot fjällen som gäller. Stort grattis oavsett var du befinner dig.

Birgit x två gratulerar jag på namnsdagen.
Stöckel som har ett debattinlägg tillsammans med min son idag. Många goa kd-are finns det men Birgit är min favorit kd-are! Och den andra (Birgit - inte kd-are) är Isaksson som befinner sig på friarstråt i Murjek. Ni andra - Berit och Birgit - som jag inte nämner vid efternamn tillönskas också en riktigt bra dag.

Riktigt bra dagar har inte Kurirens nättidning - den som marknadsfördes som ny och bättre. Sur blir jag för att det inte går att länka till Lördagsnoterat. Somliga hade jag då kunnat glädja med att Östman blir kvar till sista mars 2008. Andra måhända blir mindre glad att han "förlängt måttbandet".

Roligt var det också med Stefan Tornbergs avhållsamhet som medfört 20 motioner. När ni läser detta i Lördagsnoterat kan ni tänka på att Stefan på sin blogg skrutit över sina 33 cm!

Varför vill så många "ogudaktiga" svenskar stå framför altaret och höra att äkenskapet är av gud instiftat - eller hur det nu heter? (Själv har jag ju kvar den upplevelsen - att gifta mig). Vet inte riktigt i detalj hur en könsneutral äktenskapsbalk är tänkt att se ut - men nog förefaller en obligatorisk civil vigsel vara det enda vettiga. Sen får de väl knata till prästen de som så önskar och få välsignelsen. Fast jag förstår att jag hamnar i dåligt sällskap - de som intagit den ståndpunkten verkar ha som drivkraft att homosexuella inte skulle kunna få vigas i kyrkan!

Så var det färdigskrivet för den här gången - nu ska packas baddräkt med mera.


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag läser med stort intresse om det som Astrid Boman benämner som kräldjursmentalitet på insändarsidan i NSD i dag.Jag undrar dock hur Astrid Boman kommit fram till dessa slutsatser.

Hon skriver som följer: "Om man stoppar en groda i kokande vatten hoppar den därifrån? Stoppar man den i kallt vatten som man värmer upp simmar den omkring tills den blir kokt"

Jag undrar om Astrid Boman genomfört dessa till synes makabra experiment i praktiken eller om hon endast praktiserar dem i tanken?

2007-10-13 @ 12:09:14
Postat av: Berndt

Noterar också att nämnde Östman i NK uttalar sig tendensiöst nedlåtande om Tornbergs 33 cm. Det är så typiskt gammelsvenskt att inte kunna glädja sig åt andras tillväxt... ;-)

Postat av: Ylva Mjärdell

*Gapskratt*

2007-10-13 @ 18:01:42
Postat av: Ylva

Vadå gammelsvenskt - det är väl typiskt gammelmans. Vi andra skriver det med andra förtecken.

2007-10-13 @ 19:16:08
Postat av: Berndt

Jaja, genusbrudar. Fel av mig ;-)

2007-10-14 @ 17:13:01
URL: http://www.tiberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback