Får barnen det nånsin som vi?

Stryka kläder ger reflektioner. Jag har en instinktiv ovilja mot att stryka och det är inte ofta det behövs nu för tiden heller. Står där och stryker kragen. Från kragspetsen mot mitten - till hälften. Och så samma procedur från andra hållet.

Hur vet jag att göra så? Sån där nyttig kunskap som överförts på samma sätt som onödiga saker som att vecka örngottsbanden. Fast det finns nyttiga saker också.


Som att mjölka en ko till exempel. Men kan undra hur "di gör di unga" om det inte har någon mjölkmaskin i närheten och ingen tankbil för mjölken? Aldrig har de skummat grädden från mjölken!

Fast jag ska erkänna att jag aldrig kärnat smör. Men kärnmjölk har jag smakat - fast jag vet faktiskt inte vad det är?

Konstiga tankar - kan väl vara begynnande abstinens. För imorgon åker jag till Växjö och då blir det inget bloggande förrän söndagkväll igen.

Lever lite som tidsoptimist just nu - men läsa tidningarna måste jag ju göra i morgonbitti - och allt kan jag inte ta med till Växjö.

Så något lite får ni nog innan jag far!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback