Jag tror, jag tror..

på människor igen. Tänk att hitta en större summa pengar i bankomaten - och ta reda på dem och ringa polisen. Notis i Kuriren!

Hoppas den personen kommer till känna så vi får uppmärksamma henne/honom på något sätt.

Själv har jag två minnen av bankomater. En gång - i Boden - kom jag på att jag inte tagit reda på pengarna - tusen spänn - och sprang naturligtvis tillbaka. Fyra minuter max men pengarna var borta.

Ville inte avslöja hur idiotisk jag var så jag kollade inte ens med banken om de kunde spåra vem som kommit efter!

Andra gången var när jag skulle ta ut pengar - ganska många - åt far. Och utmatningen funkade inte. Jag fick dra ut sedlarna - och fick alls inte alla.

Sprang in på Kvantum till informationen och meddelade - och tillbak till automaten och kollade.

Fick ringa ett nummer och felanmäla - och trot eller ej - de kunde faktiskt se att jag inte fått alla pengar. Och de kom tillbak på kontot.

Kommentarer
Postat av: Nils - Gustav Ökvist

Vet du Ylva jag tror att vi alla föds ärliga en del av oss förblir sådana genom hela livet. Andra blir några sorts avarter och får enormt svårt att se skilnaden "mellan vad de själva äger och det som tillhör andra". I dag verkar det som om de lever ärligt och uppriktigt är dom som ska räknas som avarter och onormala det tycker jag är både fel och tråkigt.

2007-10-31 @ 22:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback