Mossigt

12-kaffet drucket och mossan plockad - fast i omvänd ordning. Fem kassar mossa - till hela släkten. Och polisen kom inte som för dom som plockade på kallaxheden. Fast man måste visst ha markägarens tillstånd att plocka mossa - fast jag undrar om det gäller husbehovsplockning. Fem kassar är inte mycket - för man lägger försiktigt så att det inte packar ihop - de väger nada.

Anja har åkt - utan mitt benägna stöd och ska jag vitsa till det med rubriken som var resultatet rätt mossigt.'

Och nu är jag i stan och den är galen - inte en parkeringsplats så långt jag kunde se innan jag gav upp och åkte till expen. Hämtar lite inläsnings PM för måndagen. APU + fullmäktige.

Nu ska jag attackera stan från ett annat håll - skulle behöva till apoteket för att skåda det nya naturläkemedlet mot muskelstelhet.

Och sen blir det kvantum - och klockan 4 vankas surströmming hos mor och far.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback