Pressleg till bloggare?

Ska försöka ta mig in på presskonferensen med Nyamko nu på morgonen - klockan 8. Hennes pressekreterare sa att jag borde haft pressleg - det är väl för säkerhetsvakterna förstås. Och då slog det mig plötsligt att det kan väl Stefan motionera om i riksdagen. Pressleg till bloggare. Hoppas du inte glömt att motionera om att tjugonda Knut ska senareläggas - förslagsvis i slutet av februari.

Nå nu får jag försöka ta mig in på mitt ärliga utseende. För även om det strulat med information och kommunikation om besöket och även om jag aldrig ordnat en presskonferens klockan 8 på morgonen under alla mina år - så kräver väl vett och etikett att jag deltar.

Och vad näsan kändes lång - jag öppnade ytterdörren klockan halvfem och hörde hur tidningsbilen stannade in vid brevlådor och hur den startade igen. Fast ljudet försvann sakta bort. Alltså någon slinga kvar innan hon kommer till mig.

Får börja morgonbestyren innan tidningarna idag. Som undantag om jag ska hinna in till stan till kvart i åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback