PT har koll

Nu har jag varit vaken alldeles för länge. Men jag hann "sova middag" en timme i alla fall.

I min iver att inte ha för mycket manliga gener - det vill säga göra flera saker samtidigt - har jag borstat tänderna framför datorn - ivrigt spanande på nättidningarna.

Förlust för Luleå och märkliga knivdåd i Piteå. Kvinna med kniv kvar i bröstet när polisen kom. Misstänkt släppt ingen brott ligger bakom. Föresten i Hortlax - där jag har flera fp-vänner - ska bli intressant att höra deras version från "bya-TT" - om den fungerar vill säga.

Här hemma i BYN verkar den då inte funka. För vad läser jag i Piteå-Tidningen. Jo, om en maskerad man med femkilos slägga mitt i Sunderbyn natten mot lördag. Vet ni var jag bor? Just det - 60 meter från mitt i byn. Och jag har inte en aning. Det är så att jag börjar inventera om jag har några ovänner?


Men om jag inte bloggar så tidigt i morgonbitti så handlar det förmodligen inte om någon maskerad man utan om nattsudd,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback