Skatorna och jag

Vi har något gemensamt - skatorna och jag. Jag gillar den fågeln döskarpt. Kan ligga länge på gräset hemma hos mor och far och iaktta deras beteende.

Nu verkar det som om "tyckandet" är omsesidigt. Nu är det tredje gången - då jag råkas vara hemma på dan - då en skata gör rejäla försök att krafsa sig in genom fönstret.

Med den betraktelsen kan ni anse bloggen nedlagd några dagar - återkommer söndagkväll.

Måhända är det då en förbundsstyrelseledamot som bloggar. Kanske invald i Studieförbundet Vuxenskolans riksstyrelse. Jag kan mista det också men faktiskt känns det som om det vore kul att avsluta "karriären" inom SV med det påhugget.

Ha det så gott alla snälla och trevliga människobarn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback