Blixtutryckning!

Hoj, klockan 11.20 lyfte jag upp blicken från handlingarna - och som en blixt från klar himmel stod det klart att jag på 3 röda minuter skulle stå utanför gamla lasarettet - för att transportera Thomas till tåget.

Så när som på en halvminut klarade jag det - och nyss fick jag ett SMS från Thomas med tack för skjtusen - nu satt han på tåget mot nya äventyr i Kiruna. Ska jobba med Jens.

Och morgonkaffet blev utan bloggning - då jag jagade
Piteå-Tidningen - som inte kommit till Statoil då heller. Men nu har jag fått förklaringen. Inget blir sig likt förrän man läst världsbladet.

Lite uppskruvat blev det också när Expressen hade rubriken att Jan Björklund larmat med överfallslarmet från bostaden i Bromma. Dock försvann rubriken efter någon halvtimme - förhoppningsvis hade han bara kramats för hårt med Anette.

Handlingarna som slukade mitt intresse så att jag till och med höll på glömma Thomas är en bunt som Eva Berg(s)tröm - sociala nämndens nya ordförande - skickat över till mig.

Handlar om hur vi tar han om barn som far illa och vilka resurser vi har. MYCKET intressant läsning. Där anmälningarna ökat med drygt 50% mellan 2003 och 2006.

Fast Super-Nanny och Familjerådslag har jag inte hittat än. Det  finns något som heter Hemma-hos vilket kan vara en variant av Super-Nanny.

Inte helt ovanligt att goda förslag från folkpartiet kallas något annat när de kommer till utförande.

Nu ska jag äta lunch. Punkt:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback