Diplomerad

Inspirerad från Camilla Hansens blogg gjorde jag häromkvällen Norrlandstestet. Och varför inte börja dagen med ett Diplom.

46461-604

46461-605

Här ett gäng som också är värda diplom - delar av styrelsen för folkpartiet liberalerna i Luleå. Fr v. Johan Landström, ordförande, Sofie Pettersson, sekreterare, Gerd Niemi och Eira Andersson.

46461-606

Och andra halvan av styrelsen, fr v Kiki Lundh, Ylva Mjärdell, Lars Anehagen och Thomas Olofsson.

Fyndigaste uttalandet i dagens tidning stod Anders Berg för. Det gäller att gilla läget  - ösregn - i det här fallet och vända det till sin fördel. Jag må tycka att Lo-medlemmarna verkligen inte har särskilt stor anledning att gråta åt regeringens politik. Men fyndigt var det - Lo-medlemmarnas tårar.

Sen må jag hålla med Kurirens ledare. Hur i friden tänker man då man dekorerar 1-årstårtan med en kraftig bensinskattehöjning. Särskilt fyndigt och smart kan det då inte kallas.

Men fräscht och uppfriskande känns det med Kurirens ledaresida. Här vädras verkligen åsikter som inte stryker det egna medhårs. Skulle vara intressant att göra statistik faktiskt. Det är annat än kollegan NSD - där har det inte varit en vindpust sen Lotta Grönning lämnade tidningshuset.

Och Kurirens nättidning har ändra utseende idag - vilket sinkade mig något. Nu måste jag sno så att jag hinner lägga sista handen vid materialet till dagens presskonferens.

"Utmaningsrätt" - nog måste det väl vara rätt plats för den borgerliga oppositionen att ha den presskonferensen i stadshuset?

Kommentarer
Postat av: Berndt

Den som fixar diplom i den tävlingen måste vara en fuskare! Allt över 80% är fejkade svar ;-)

Postat av: Ylva

Nä du jag vann nog på postnumren och så på att jag alltid tappar tålamodet efter några frågor och trycker hej vilt.

2007-09-18 @ 17:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback