Helgen i "ömsoms" tecken!

En helg i ömsoms tecken. Ömsom vin ömsom vatten.

Måste dock börja med att försöka visa födelsedagskortet där Camilla påverkade mitt undermedvetna så jag köpte ett födelsedagskort med klöver - till sonen inbiten folkpartist.

46461-542

Dom ser ju riktigt omotiverade ut också - riktig ditklistrade.

Nå efter detta inhandlande av födelsdagspresent så åkt jag så småningom till Älvsbyn.

Möttes av flaggor på halvstång.

46461-543

46461-544

Hela flaggspelet som var mitt emot Hotell Polar var för bedrövligt. Tänkte att Bosse Johansson dragit ner dem på halvstång innan han åkt till helgens sossemöte. Men så insåg jag att det inte är Bosse som bestämmer i Älvsbyn utan Bill!

Fast fördel Älvsbyn för det fantastiska Hotell Polar. Fantastiskt bemötande, numera också både fräscha konfernslokaler och fräscha rum. För att inte tala om maten. Vi pratar om fd Sparta.

Guldmedalj utdelas.

Naturligtvis som vanligt fantastiskt att träffa partikamrater från hela länet. Förvisso var den ovanligt många som valt älgen framför Strutzen den här gången. Men vi som var där hade otroligt givande diskussioner under lättsamma och vänliga former. Tyvärr missade jag att fotografera på fredagkvällen. Men här kommer ett bildsvep.

46461-545

Här är det Johan som förser sig till frukost.

46461-546

Här är Ylva som ledde ett av utskotten. Energi, försvar, Nato, Miljö och en massa annat.

46461-547

Här har vi Irmeli som leder ett utskott som behandlade bland annat ideologi och sociala frågor. Event. namnbyte var hett ämne.

46461-548

Här har vi Thomas som är stand-in för Åse Sundström. Skolfrågor, trafik och regionalpolitik  med mera stod på
hans dagordning. Vid landsmötet är han annars ledamot av valberedningen.

46461-549

Och här har vi Hendrik i full aktion. Lag och rätt gav upphov till många diskussioner.  Till vänster Pia Åhman och Inger Lundberg, deltagare från Älvsbyavdelningen.

46461-551

Och här har vi Jens som är stand-in för Yvonne från Gällivare. Han hade hjälp av Lisa vid sin högra sida.
På vänster sida i bilden ser vi Erik Lundström och Marjatta Pääkkönen. Till höger om Lisa, Ida från Boden.
Det ser ut som om det är en knivig fråga det behandlar - förmodligen motionen från ungdomsförbundet om att avskaffa kungahuset - den alltid återkommande motionen från det hållet. Omröstninge slutade oavgjort vid minilandsmötet . Men som någon sa - det är ju som om att avskaffa tomten - och det kan man väl inte rösta om?

Och efter minilandsmötet åkte Sara och Lisa och jag hem och åt massor av godis.

Idag har vi fört lilla nallen Olle till sjukhuset. Vilket innebär att vi fört honom till min mamma för hopsyning.

Och där såg vi på höjdhopp och spjut - och det var antingen vatten eller riktigt surt vin.

Intill stan och hämtade nya trisslotter som vi vann på gårdagens inköp. Gissa resultatet?

En sväng på Smedjan med lite örhängen och mobiltelefonvantar.

Flickorna återlämnade till Västbacken!

Och nu längtar jag verkligen att besöka min doktor i morgonbitti - så här ont i kroppen ska jag inte behöva ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback