Honnörsbordet!

Själv har jag INTE varit på de kommunala sammanträdena idag. Thomas har ersatt mig.

Själv har jag varit på satellitkonferensen "Dags för barnen". Männen och politikerna lyste med sin frånvaro - nästan. Förutom mig så skådade jag en centerpartist (Anna-Greta), en kd:are (Birgit) och så folkhälsorådet  (mp)från landstinget som använde konferensen som plattform för sitt nypåkomna intresse för frågan.

Vi har i alla fall idag röstat avslag på storregionerna - till den frågan återkommer jag i morgon.

Nu är det Se och Hörs fofograf som intar arenan. Från honnörsbordet på landsmötesmiddagen.

46461-557

Först ut tidigare finansministern Ingemar Mundebo - mest känd för sitt lilla charmanta dialektala talfel att inte kunna uttala bokstaven R. Det gjorde rebymakarna glada. När han överlämnade en pelargon till Birgit Friggebo hette det i revyerna att han överlämnade en "kukväxt".

46461-558

Nyvalde 2:e vice ordföranden Helena Odenljung (skeppsmäklare till professionen) och ganska nya partisekreteraren Erik Ullenhag. Nytt stuk på partisekreteraren noterades längtansfullt av många -. slipsfri landsmötesmiddag.

46461-559

Luf-ordföranden Frida Johansson Metso hade en given plats vid honnörsbordet.

46461-561

Och partiledaren med en fd partiledare vid sin sida. Såna - fd - har vi ju många av men tur att det finns en av kvinnligt kön. Som enligt ryktena för övrigt snart ska gifta sig!

46461-563

Initierade källor säger till Se och Hörs fotograf att vigselförättaren (se bildtexten till förra bilden) kan vara Hadar

Cars. Ses här tillsammans med en av de populärare folkpartistatsråden Nyamko Sabuni.

46461-564

Och två favoriter från den gamla goda tiden - Gabriel Romanus och Birgit Friggebo.

46461-565

Och så klart fanns avgående partiordföranden i högsäte vid honnörsbordet. Halva Helen Odenljung är bara en markering av att hon ännu inte var vald till vice ordförande då landsmötesmiddagen ägde rum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback