Jag är stolt!

Har varit på invigningen av Hunddagiset Valfrid idag. Jag var mäkta stolt. Även om det var Karl Petersen som fick hålla tal och Yvonne Stålnacke som fick klippa bandet så vet jag att det inte blivit till - eller i alla fall blivit ordentligt försenat om inte jag och fp "bråkat".

Sossarna vände under galgen. Det hedrade dock Karl P att han framhöll den breda majoriteten för beslutet (bara moderaterna som var emot) och att han faktiskt påpekade att folkpartiet och sjkukvårdspartiet fanns på plats vid invigningen.

Och Susann Blomdahl vet också vem som fixade det!

46461-608

Här talar Susann Blomdahl och föreståndaren för hunddagiset står till vänster - Jonsson vars förnamn jag pinsamt nog inte kommer ihåg just nu. Men en super trevlig kvinna som jag pratade med senare också.

46461-610


Och så Mats Emanuelsson med sin Karin (hon är till vänster om Mats) från kooperativet Valborg. Han blev jätteglad att jag kom!

46461-611

Jag hade med mig min högra arm - Thomas "Totte" Olofsson - och han hade faktiskt ett eget bås där!

46461-612

Och vilka läckerheter som bjöds oss - som kooperatörerna själv fixat till. Tur jag fick en släng av min allergi - annars hade jag väl sprungit runt där än.

Istället åkte jag hem och var hemma halvfem. Det var lite svårt att inte måsta om expen - frestande att bara...
Men jag åkte hem och nu har jag kört sopor åt föräldrarna och dessutom hunnit med att få ned mina växter i soppäsar fvd tippen.

Så nu kan jag nog vara med och fira alliansregering på gågatan på lördag!


Kommentarer
Postat av: Berndt

Du skulle ha gjort en PR-kupp och skällt ut nån!

2007-09-18 @ 21:54:20
Postat av: Ylva

Som oppositionspolitiker skulle jag kanske aspirerat på en box att sitta och skälla i.

2007-09-19 @ 07:03:10
Postat av: Berndt

Nä. Det räcker om såna som du kopplas ordentligt...;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback