Så skimrande...

Så skimrande var minsann inte havet när vi kom ned i fredags. Det var rentutav riktigt upprört och ilsket. Betydligt mer än vad som går att utläsa av bilderna.

46461-589

46461-590

Men söndag när det var uppbrott för vår del då hade have slagit sig till ro.

46461-591

46461-592

Och däremellan hann mamman tända både i bastun (på bild) och under vattuvärmaren. På bilden nedan med tändaren i hand.


46461-593

Och på bilden nedan pappa Jens i sågartagen. Golvet i sovstugan blev klart som planerat plus lite plåtarbeten.
46461-594


Flickorna och jag roade oss under tiden på Varuhuset med stor V. Tjejerna är lika lyckliga där som min pappa är i skogen. Skulle nog kunna lämna av dem och hämta dem efter ett antal timmar. Och mycket plånbok behöver dom inte heller - det räcker att titta, klämma och känna. Och med små utrop delge varann fantastiska upptäckter!

46461-595

Och här är "pyssel" Lisa med nyförvärvet från Varuhuset.

46461-596

Och Sara täljer på en pistol - utan hot om snickarbod!

46461-597

Och gamla fastrarna - fastrar till Jens pappa Roland - hann också ned och hälsa på. Till vänster på bild Maj Britt 85 och till höger lilla syster Nancy - nyss fyllda 80. De kom ned färdandes i min bil eftersom vi lånat deras för att köra släp. Kanske stimulerades de till den långa bilfärden - 18 mil enkel resa - för att få byta tillbak till sin egen stora Volvo. Hur hade de sett ut om de kommit till mötet på Betel i min folkpartidekorerade lilla Honda Jazz?

46461-598

En ovispbar grädde - som aldrig ville tjockna - gav upphov till denna bild. Grädden hade gått varvet runt ett par gånger - utom till mig som har ont i musklerna. Dock bidrog jag med min förtrollande hatt - vilket så småningom gav resultat.

46461-599

Min jakt på ekorr-scoopet fortsätter. Här ett försök när flickorna och jag besökte Anita och Bernt på söndagförmiddag. Ni ser den lille rackaren nere vid trädroten - i alla fall om ni anstränger er. För övrigt fotade jag en riktig groda också - men den fastnade inte på bild. Så där rök nog drömprinsen!


46461-600

Och vad är nu detta?

46461-601

Och detta?

46461-602

Här kommer svaret! Undra på att det fnissades i bilen som Sara och jag färdades i. Den lille gynnaren satt och fotograferade dels sitt gosedjur och dels ett skosmycke. För att slutligen fotografera sig själv i spegeln på solskyddet!

46461-603

Ja det var helgen - i telefonlöst land och utan TV också. Känns riktigt bra i kroppen efter helgen - det kanske är mer sånt som behövs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback