Svaret var centerns riksting?

Lite nyfiket kollade jag i går kväll efter någon notis från sossarnas styrelsemöte. Vem skulle ha rätt i sina spekulationer om innehållet på dagordningen? Östman med obs-platserna, Nord-Nytt med tvättsåpan. Eller mitt eget skämtande om byte mellan bemannade polisstationer och obs-platser.

Och svaret blev; Centerns riksting! - enligt
Kuriren idag. Den gamla regeln om att anfall är bästa försvar gäller tydligen.

Men varför har ingen intresserat sig för vad sossarna egentligen diskuterade? För inte hade de väl tajmat ett styrelsesammanträde till centerns riksting?

Annars är det mest avdelningen möten i olika intresseföreningar som dominerar båda tidningarna. det är baggar som träffats i avelsföreningen. Rädda jordens vänner i Svartöstan, Bodens Cruising, Naturskyddsföreningen, 60 sorters kakor i Brändöns nya byahus, en hyllning till hästen i kalix, byfest tradition i Gällivare. Älgjakten förstås, Hälsans dag i Luleå. det finns något för alla!

I Boden har man säkrat stadshuset mot kriser - dock inte politiska sådana utan mest att klara elförsörjningen vid strömavbrott och så.


Inte särskilt mycket att bita i politiskt om jag så säger.


Ska se om min lilla doktor kan få mig på bettet igen! För det kommer väl hetare tidningar än dagens.


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Sossarna grälade kanske om vem som ska få bli ny ordförande i socialnämnden

2007-09-03 @ 09:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback