Tåget tar ansvaret

Med risk för att jag gör mig än mer känd som björnhatare konstaterar jag bara att det är tur att tåget tar ansvaret - som jägarna inte verkar klara av.

Fatta att om det är 5 björnar på tågspåret nära bebyggelsen så har stammen vuxit sig för stor i kustlandet. Åtminstone om vi lägger till övriga iaktagelser av björntillgången.

Annars avslutade jag eftermiddagen i trevligt sällskap med kompisar från alliansregeringens partier. Informella och trevliga diskussioner och samtal om dittan och dattan.


Bakad potatis med kyckling och currydressing var inte alls fel det heller.


Sen en tur till expen för att uppfylla löften givna under dagen. Några mail och telefonsamtal.


Men hemma till halvåtta och då hade jag hunnit med medicinleverans till mor och far.


Fotbollsmatch på Byvallen - och förfärlig parkering av bilar kors och tvärs på Landshövdingevägen. Kan bara hoppas att inget utryckningsfordon ska fram där?


Lite sugen att kolla in matchen - som uppenbarligen dragit mycket folk.


Dock rädd om den återvunna hälsan. Ett piller Arcoxia och det känns som att sväva på moln. Kan nästan inte minnas hur ont varenda rörelse gjorde före.


Jag har det faktiskt riktigt bra, jag!


Kommentarer
Postat av: Berndt

Björnjakten går som tåget - ibland!

Postat av: Ylva

Ja här ser vi vad marknadsekonomin bidragit med - gamla SJ hade såna förseningar att de säkert missat björnen!

2007-09-03 @ 23:01:13
Postat av: Berndt

:-)

2007-09-04 @ 07:35:16
URL: http://www.tiberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback