I spåren av Sifo

I ett svagt ögonblick för ganska länge sen accepterade jag att vara provtestare av veckotidningar. Jag fick ett nummer och så fick jag recensera den. Och som tack fick jag ett antal nummer av respektive tidning.

Häromdagen sökte Allers trädgårdstining mig. Nyss ringde Svensk Damtidning. Och jag kunde höra på rösten att de inte ville att jag skulle kommentera min senaste "erövring". Nä - det handlade nog helt rått om prenumeration - men jag hann avvisa henne och även trädgårdstidningen innan vi kom så långt.

Nu är jag i alla fall hemma i Sunderbyn. Glömde tidigare att berätta att jag vann 25 kronor på Keno vilket innebar att det bara kostade 155 kronor denna gång.

Expediten berättade att hon haft en kund i helgen som blivit alldeles perplex då maskinen meddelade att vinsten inte kunde utbetalas. Vilket innebär att den är över 10 000 spänn. Tänk att få uppleva det en dag?

Nu ska jag bara vänta en liten stund till telefonen fått lite laddning så ska jag hämta far för sjukhusbesök hos modern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback