Insektnyckel 3,5

Efter två inköp igår av insektnycklar. Ni vet såna där som hänger med i Ikeapaketen - men som man sen aldrig har. Åtminstone inte i rätt storlek.

Men efter uteslutningsmetoden - 3:an för liten och 4:an för stor så har jag inhandlat en 3,5 på Laitis till det facila priset av 5 kronor! Så se upp nu toalettförhöjningen - nu kommer jag!

Till mor och far kom jag strax före 4. Nu har jag ställt om deras larmnummer till mig igen. Och ställt om lite klockslag och datum på telefonerna - fasta telefonen hade fått franska som språk. Någon hade pillat!

Väl hemkommen inser jag att flyttempot nog måste öka! Men i vanlig ordning börjar jag med de små detaljerna. Kyl och frys. Jag måste ha dökoll på sånt innnan jag kan måla med de breda penslarna. Plåtar och galler i ugnen är fixat sen en tid tillbaka.

Frågan är om det nu är duschdraperiet eller linneskåpet som gäller.

I alla fall har jag lagt ut min köksmöbel på blocket. Få se om det kan nappa. För nu ska fina Gustavus (nä inte heter den riktigt så?) få ta plats i mitt nya kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback