"Niskakratin" i Pajala

Revisorerna i Pajala har haft en svidande vidräkning med hur flygplatsprojektet hanterats av kommunledningen. Rapporten snuddade förra fullmäktige och skulle återkomma. Nu gömdes den i kommunstyrelsen och majoriteten av revisorerna nämnde inte incidenten i sin slutskrivelse.

Mycket bra av
Mona Kumpula att våga stick ut och skriva en egen revisionsberättelse. Till saken hör ju att revisorerna faktiskt har ett individuellt ansvar på ett annat sätt än nämndsledamöter.

Därför än mer förvånande att fullmäktiges ordförande tydligen nekat Mona att muntligt framföra sin revisionsberättelse. Riktigt upprörande är det.

Helt i klass med när Niska under sittande fullmäktige ändra antalet ledamöter i kommunstyrelsen för att komma undan just Mona Kumpula. Det är så jag drömmer om ett år i Pajala politiken och sätt vissa herrar på plats.

Upprörande är det faktiskt också att Ulrika Schenström - ökänd statsekreterare modell före detta - vägrar att infinna sig till KU. För visst är det så att hon fortfarande är på regeringens lönelista?

Nu hinner jag faktiskt inte vara mer "upprörd". Jag ska hinna förbi far och kolla hur läget är när nu mor är på sjukhuset. Och sen ska jag vara 08.15 på Kallax och hämta upp min svärdotter.

Men vi höres vid förmiddagskaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback