Prylar, prylar, prylar

Oj vad mycket prylar jag har som bara finns. Men inte kan jag slänga gammeldags pepparkaksformar. Och inte sockerkaksformarna fastän det inte använts på flera år. Man vet ju aldrig...

Städskået är tömt och urskurat. Och ovanskåparna över kyl och frys - och så allt som stått ovanpå dem. Har varvat med att springa ut i förråd och garage och göra någon insats.

Väggamplarna och hängamplarna med ljung och mossa är demonterade och urskurade.

Nu funderar jag på att ta en sväng till staden. Ska låna hem jobbets fantastiska trappstol - den har jag lånat så mycket att jag nog borde betala hyra för den. Spåren från både den oranga och blåhusfärgen avslöjar mig.

Så ska jag handla något - åtminstone lite frukt måste jag nog ha hemma. Annars är det enda ätbara 5-6 hårdbrödskivor och en halvburk feferoni.

Vid fem ska vi åka upp till mamma. Pappa stod och bakade bulla när jag åkte så vi kanske ska ta med lite sånt också.

Nättidningarna har jag skummat men det verkar inte hända särskilt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback