Viktigaste uppgiften idag!

Viktigaste uppgiften idag för mig att komma ihåg är att ringa till Enar Björkqvist i Älvsbyn och gratulera på 75-årsdagen.

En snäll och stilig man som nog är den person jag mött i livet som är mest medmänniska. Hoppas Du får en bra dag med vännerna runt församlingen. Jag kommer den 19 för personlig uppvaktning!

Och ändå ska vi inte glömma namnsdagsbarnen Teresia och Terese. I Piteå Sahlestedt (som vi döpte om till Antonsson), i Gammelstad Djärf och i Luleå och på tekniska kontoret Palo.

Ni har inte alla stavning som stämmer med almanackan - men kunde jag fira Marianne på Marianadagen i 40 år så spelar väl inte några H:n och e:n eller a:n så stor betydelse.

Framemot natten började det klarna - visst var det så att "tarmen" Timrå ville tillhöra övre regionen och nu tvekar även Härnösand och Ånge. Kan det vara så? Vad avser Härnösand har jag hört om en motståndsrörelse som leds av en stilig vithårig herre med förflutet som opinionsbildare i Norrbotten? Skulle länka till en nyhetsartikel - som förstås inte fanns.


Trist att det var Nobbe som var inblandad i härvan och hoten runt LG NIemi. Men ändå värt respekt att gå ut och erkänna så att andra slipper spekulationer.

Mina grannar har spekulerat i om jag hållit på med garagestädning eller om jag skulle flytta. Men nu vet dom allihop.

Och nu ska jag forsätta förberedelserna - ska bli spännande på 1 maj då jag kan komma in i lägenheten och kolla. Lite svårt att planera då jag inte vet vad jag kan och vill ha med mig.

Har faktiskt redan varit och druckit morgonkaffet med far. Och vi har ringt på "lassa". Mor hade haft en orolig natt och badat i svett. Sen hon varit upp och tvättat av sig och bytt torrt hade hon frusit resten av natten. Nu har hon beställt upp varma sockor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback