Även solen har fläckar

En av de dummare ledare som setts på tvåan - men dumheten ska väl inte helt tillskrivas ledarskribenten utan mest den statsvetare - Bo Rothstein som påstår att det finns en romantiserad bild av folkrörelserna. Som han anser sig vara utvald för att  dissikera.

Folkrörelserna är inte den romantisernade idyllen hävdar han. Han påstår att "man lär sig också en jädra massa mygel".

Har varit på BD Open i Kalix i helgen. Och tidigare i sommar på Pite¨Summergames. Och på otaliga fotbollsmatcher som spelats på knöliga ängar. Pojkar och flickor i variernade åldrar - som lär sig spelets regler. Under ledning av alla de fantastiska ledarna som på idellbasis lägger ner hur många timmar som helst på att fostra våra ungar.

Har de ingen påverkan på demokratin? Jag kan undra var det är meningen att Rothsteins giftpil - vidarebefordad av GB i Kuriren - ska träffa? De ledare som efter tre dagars slit med läger för ungarna nuy på morgonen slår upp Kurirens ledarsida kanske?

Och kan undra vilken praktisk erfarenhet herrar Rothstein och Blomberg har av folkrörelser. Vi som har det - erfarenhet från ett brett spektra av folrörelser - vet att även solen har fläckar - men att den i huvudsak är fantastiskt god.


Fantastisk god var min granne i morse - Lilly hade hämtat in tidningarna. I ett fuktigt och blött Sunderbyn.

Och klockan tickar snabbt även denna morgon - det gick åt en del energi för att jag blev f-b-d både över ledaren och en del annat i tidningarna.

I alla fall Ellen och Lena idag - alla såna har namnsdag idag, Jag är alldeles säker på att den självinbjudna gäst som ska förpesta min tillvaro i kväll inte heter Ellen eller Lena. Dock ska jag försöka lirka mig fri med ett löfte. Allt enligt Kuirens horoskop i för Vädurarnas dag.

Dusch och frukost väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback