Blinddate

Det har för mycket av blinddate över sig de här bidragen till hemvändarresor. Jag minns tydligt från förra året att någon av dem talade uppskattande om en semestertripp.

All PR är inte inte god PR som utvecklingschefen ibland tycks tro. Jippot för att hamna i Hänt i veckan (kändisbussresan) borde väl ha manat till eftertanke.

Om jag varit kommunpolitiker idag så hade jag nu krävt en delrapport av vad marknadsföringspengarna och insatserna gett för resultat. Hur många av de som kom förra året finns nu i kommunen? Och vore jag journalist så skulle jag nog granska hur urvalet av personer skett. Hur bred inbjudningskretsen varit?

Och Thomas Nilssons uttlande om att underlätta rekyrteringen för företagare är vällovlig - men det måste finnas bättre sätt.

Även tanter kan ha dåligt omdöme - denna gång Lena Edenbrink som tydligen hade allierat sig med Rättvisepartisterna och buade ut Sverigedemokraterna. Respekten för demokratin måste upprätthållas. Om tan Edenbrink har rätten att sätta sig över lagar och regler så kommer unge herr Svensson också ta det som intakt att göra detsamma. Kan undra om inte gamle herr Östman hade en fajt med nämnde tant Edenbrink i ett liknande fall - då hon även där visade prov på dåligt omdöme? Får kolla innan jag säger något mer.

Dåligt omdöme minst sagt - har också PO Eriksson visat. Igen - det behöver jag inte kolla. Bra att till exempel signaturen Socialt engagerad har reagerat.

Min bloggfrånvaro har ni nog redan förstått orsaken till. Trångt vid datorn när Sara och Lisa är här. Men igår på Nolia köpte jag också en massagekudde så nu har vi kö till den också.

Nu ska jag ordna frukost till flickorna.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Illa, ingen tillgång till vare sig dator eller massagekudde.

Du får se upp så att inte någon av de unga damerna använder båda samtidigt..

2008-08-09 @ 10:55:03
Postat av: Dose

Kanske var det dåligt omdöme. Kanske var det ett uttryck för en spontan känsla och någon slags solidaritet med de ungdomar (oavsett partifärg) som tydligt ville ta ställning mot. Kanske var det båda delarna. I alla fall ingen alliering specifikt med Rättvisepartister.



Vet du förresten hur fp planerar att lokalt möta sd under tiden fram till nästa val? Och varför så få, om några alls, allianspolitiker närvarade vid torgmötet? Frånvaron kanske var alliansens sätt att föregå med gott exempel och visa respekt för demokratin. Men det där med att tiga ihjäl har ju misslyckats förut. Varför inte klaga på detta beteende också?



Men kolla innan du säger något mer. Om du tänkt dra växlar på sådant. Att strunta i att kolla vore kanske att ge prov både på dåligt omdöme och ryktesspridning.

2008-08-12 @ 23:17:38
Postat av: Ylva Strutz

Mitt budskap är klassiskt liberalt: "även om jag starkt ogillar dina åsikter (vilket jag gör med det här partiet) så är jag beredd att försvara din rätt att framföra dem."



Att uppmuntra och stötta ungdomar till det motsatta ogillar jag.



//Ylva

2008-08-14 @ 12:24:46
Postat av: Dose

Ok. Och de framfördes. Efter inledande oroligheter framfördes de åsikter som många av dem som var där starkt ogillade. Utan ljudliga protester. Någon annan rätt gällde inte under torgmötet. Vilket du förstås hade vetat om du hade varit där.



Men du kommenterade inte på något sätt frågorna i andra stycket i mitt förra inlägg. Men det kanske leder för långt.

2008-08-14 @ 20:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback