Ett morgonpass

Ett morgonpass är avverkat. En tvättmaskinstömning före frukost. Efter frukosten har jag skjutsat upp far till skogen. Dimmigt och jäkligt - fast faktiskt inte i skogen. Mötte några motionärer med och utan hund. På Backen stod Kurt och samtalade med möbelomklädaren Birger. Dom skrattar åt mig när jag säger att jag är rädd för björn.

Nu är jag i alla fall åter hemma - och hoppar till varje gång det darrar/ringer i telefonen. Far har nämligen order om att trycka på telefonens röda larmknapp om han behöver hjälp. Helt suveränt så kopplas det direkt till mig och jag kan prata med honom utan att han behöver inveckla sig i att ringa. Om det nu funkar - peppar, peppar. Vi måste nog provlarma en gång till när han kommer hem.

Klockan 10 ska jag hämta honom och då bär det av direkt till jobbet.


Morgonpass - ja. Kusin Kerstins DN låg kvar i trappen när jag gjort mitt första morgonpass. Hon sover minsann nästan 12 timmar ofta. Det kanske jag skulle prova på - jag som tror att jag bara behöver 5-6 timmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback