Farbror Sven sotade glas

1954 var det - förra gången vi hade en så omfattande solförmörkelse som idag. 54 år sen - då var jag 6 år. Jag minns att farbror Sven hade fixat några sotade glas som vi skulle se igenom. Och att vi stod utanför häbret och kollade. Jag minns också att jag var oerhört besviken - hade trott det skulle bli något mycket häftigare och hemskare.

Bilen packades färdig vid tvåtiden och sen bar det av hemöver. Har lekt leken "söka glasögon" vilket jag gjorde i morse också ifall jag inte berättade det. Det är far som har sina borta - igen, Det vill säga första paret har inte kommit tillbaka än - de försvann vid potatissättningen förra året.

Nåväl allt som inte är stulet kommer igen.

Har plockat nästan 4 durkslag jordgubbar - mor hade något förtvivlat i blicken redan när jag kom med andra. Men Doris och Lilly har fått var sitt . Och så ska mor frysa in till Lasse i Umeå - någon gång kommer de väl hem

Själv tvättar jag ikväll - eller faktiskt så är tvätten klar - nu väntar jag på att tumlaren ska fixa torr kjol och torra t-shirt till i morgon bitti.

Ska bli tidig kväll ikväll - 13 grader men trots allt lite sol. Men lite mera temp måste det nog till om det ska bli något kalas för mig i morgon kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback