Farmor var också med

"Det var morfar som visade oss. Han var med om den fullständiga solförmärkelsen 1954". Det kan man läsa i NSD idag. Som jag bloggade i går kväll så var farmor också med. Minns att det också då¨talades om när nästa solförmörkelse skulle ske. Kan undra om vi hade kläm på den som var igår?

Fast det är då solförmörkelse idag också - iaf mulet och tror det eller ej - 6 grader. Absolut intet kalasväder mer lämpat för det jag ska ägna mig åt idag - sammanträde med länsförbundets styrelse.

Jag läntar efter att träffa dem - kör försiktigt,

"Dåliga rutiner" - "Slappheten är spridd" - är det en rubrik respektive ingress som lockar det till läsning? Fast jag har gjort det. Läst Kurirens ledare som inte platsat i nättidningen än.

Grattis till Karin Söderholm som har namnsdag i dag. Och till min "syster" Carin i Uppsala. Och alla andra Karin jag känner.

Nu ska jag duscha, äta frukost och ge mig av mot Piteå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback