Fredlig protest

Det är väl en rätt fredlig protest att lämna kvar sin bronsmedalj på brottningsmattan. Finns det verkligen en regel som Ara kan ha brutit mot? Ska bli spännande att höra vad IOK kommer fram till idag.

Även om jag kan hålla med vännen Danielsson om att man nog ska undvika att ta lagen i egna händer - så är det uppenbart att det finns en uppdämd frustration mot den tilltagande brottligheten. I allt det tragiska ska det ändå blir intressant att följa rättskipning. Vem får högre straff - den som utlöste det hela genom en brottslig handling eller han som försvarade sig?

Jag minns ett fall för många år sen som inte bara upprörde mig. En far som överraskade en kille som höll på att våldta hans dotter. Pappan blev dömd för att tagit i för hårt. Och det var nu inte frågan om att han slagit ihjäl honom - utan pucklat på lite för hårt enligt rätten. Sånt stämmer inte med svenska folkets rättsuppfattning enligt min mening.

Och i NSD framgår vad folks rättsuppfattning är i Jävrefallet.

Själv har jag nu hunnit med att äta frukost, plockat in ett durkslag hallon, en gurka och några tomater.

Hallonen ska till Lennart som fyller år idag.- Grattis på 95 årsdagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback