Grattis Roffe!

Återigen vaknat till en riktigt grådaskig dag - nästan så jag börjar längta efter snö - fast bara nästan.

Idag gratulerar jag alla som heter Rolf och Rauol och som jag känner. Ett särskilt grattis till Roffe Nilsén förstås som ligger på sjukhus. Och när jag skriver det så inser jag att jag inte ska gnälla - jag har ju kommit upp ur sängen levande och med båda benen i behåll. Och ett ganska gott humör.

Och inget särskilt i tidningar som påverkade humöret i negativ riktining.

Fast Swedell i Kiruna är inte på så gott humör. "
Törnman älskar pengar" basunerar Swedell ut i Kuriren. Och i NSD beskylls samme Törnman för att lura sossarna.

Även Honkamaa - avgående kommunalråd i Övertorneå - anklagas för girighet av Linda Ylivainio.

Och i NSD så skriver en insändarskribent på rubriken Fattig på asfalt med rik på gropar. Låter nästan som en gåta - men den är enkel för oss som åker från Sudnerbyn in mot Luleå varje morgon. Svar: väg 97.

Och nu är tiden liden - för frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback