Han har gjort det igen

Han har gjort det igen - min gamle jobbarkompis - Karl-Olof Öhrn - gift sig. Grattis! Familjesidan i båda tidningarna.

Och grattis också till alla som heter Kaj - ett könsneutralt namn som kan stavas lite olika.

Och nu ska ju fler få heta vad de vill - en ny och
generösare inställning till förnamn är på gång. Fast fan trot. Melitta men inte Durex (kaffefilter respektive kondomer) Företeelser i naturen blir mer tillåtet - till exempel får man heta Morgonrodnad. Och vill man de kan man också kalla sig Aurora vilket lär betyda detsamma - morgonrodnad.

Att man inte får heta Durex beror på att man inte vill utsätta den namngivne för obehag - vilket väl måste betyda att gamla hederliga kondommärket Durex fortfarande lever?

Budskapet om den nya generösare namnlagen verkar lite otydligt som beskedet om D-vitaminerna. Ut i solen för att inte dö i förtid - men akta dig för för mycket sol då kan du dö i förtid. Det senare har dock varit svårt att utsätta sig för i sommar här i norr. Oj vad trött jag blir -vare sig artikeln (TT-sådan) eller GB:sticket om samma ämne finns ute.

"Ärtprinsen" Lööw har slagit till igen. "S använder sig av härskarteknik" påstår Börje. Det är ingen som så ofta som Börje ansett sig utsatt för pesonangrepp. På helt osakliga grunder - det handlar helt enkelt om politik - att kritisera den politik som Börje står för handlar inte om personangrepp. Det handlar helt enkelt om att Börje inte får de svar han till ha - så är det i politiken som Karl Petersen säger.

Och även i den här frågan - om pengar till studentfirande - håller jag på Karl P. Har svårt att se hur detta skulle kunna vara olagligt - då skulle varenda beslut om representation och bidrag till jubiléer vara olagligt. I och för sig skulle det kunna vara något att drömma om - för föreningar och organisationer har blivit experter på att spela ut kommuner mot varann. Den kommun som bjuder mest (av dina och mina skattepengar) blir den som får ta emot kongresser av olika de slag.

Tror inte experten på Kommunförbundet fått saken rätt refererad till sig - här handlar det inte om att de enskilda studenterna är mottagare - vilket är olagligt. Jämför fallet med inflyttarna som fick resorna betalda - där passar expertens resonemang in.

Oj vad mångordig jag blev på morgonen. Annars en vanlig jobbardag idag - ska avvika för klippning halvtio - så jag blir kvar en bit in på eftermiddagen sen. Om någon skulle vilja hälsa på!

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag måste få tycka till om det Börje Lööw talar om i artikeln och säga att jag förstår honom.



Jag som ny inom politiken och som van att arbeta synnerligen nära människor tycker han har blivit illa behandlad vissa av S representanter,ingen nämnd och ingen glömd.

Och det står jag för.



Att man tycker olika är en sak och i sig helt naturligt då vi alla är olika, alla kan inte stöpas i samma form om än det på sina håll kanske pågår försök till att det skall lyckas med densamma.



Lööw får dagens tröstekram av mig!

2008-08-13 @ 15:14:07
Postat av: Ylva Strutz

Fast det är skillnad om man är ny i politiken eller en gammal uv som Börje.

Gustaf B i dagens kurir beskriver bra hur det är.

Men det är bra att du är snäll Ylva - även om det är missriktat denna gång. Fast jag klarar inte att skapa länk i kommentaren. Så den kommer i ett inlägg. Men du har säkert redan läst den.

2008-08-14 @ 09:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback